Κυριακή 17 Απριλίου 2011

IMPERIAL REVIEW

Imperial



Δημιουργός: Walther (Mac) Gerdts
Γραφικά: Matthias Catrein
Παίχτες: 2 – 6
Διάρκεια: 2 με 3 ώρες
Χρονιά: 2006
Κατηγορία: Πολιτικό, οικονομικό
Μηχανισμός: Area control/Area Influence, Stock holding, Variable phase order

Περίληψη παιχνιδιού


Οι παίχτες παίρνουν τους ρόλους επενδυτών που ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να έχουν την μεγαλύτερη επιρροή στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές δυνάμεις λίγο πριν τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο. Αναπτύσσουν τα κράτη με το να κτίζουν εργοστάσια, να δημιουργούν στρατό και να μαζεύουν φόρους. Με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν καθώς το παιχνίδι εξελίσσεται, ανατρέπονται δεδομένα και στρατηγικές οδηγώντας τους παίκτες σε συμμαχίες, συνεργασίες και συνομωσίες προς όφελος τους.

Περιεχόμενα



  • 1 πίνακας απεικονίζοντας την Ευρώπη
  • 30 εργοστάσια
  • στρατιωτικές και ναυτικές μονάδες
  • 18 πιόνια – δείκτες
  • 60 μάρκες φόρου
  • 1 δείκτης σειράς
  • 48 ομόλογα κρατών
  • 1 κάρτα επενδυτή
  • σημαίες των κρατών
  • χρήματα
  • οδηγίες
  • βιβλίο με την ιστορία των κρατών

Το παιχνίδι


 

Επεξήγηση του πίνακα


Ο πίνακας είναι διπλής όψεως (Αγγλικά-Γερμανικά) και αποτελείται από 6 κράτη: Ρωσία (μωβ), Γερμανία (γκρι), Ιταλία (πράσινο), Αυστρο-Ουγγαρία (κίτρινο), Γαλλία (μπλε) και Αγγλία (κόκκινο). Κάθε κράτος έχει 5 περιοχές. Επίσης υπάρχουν και οι ουδέτερες περιοχές : χερσαίες (καφέ χρώμα) και θαλάσσιες. Δεξιά κι αριστερά του πίνακα βρίσκονται τα ταμεία του κάθε κράτους (χρωματιστά παραλληλόγραμμα). Πάνω δεξιά είναι ο πίνακας φορολογίας και κάτω η μπάρα δύναμης των κρατών αριθμημένη από το 0 ως το 25. Πάνω αριστερά βρίσκεται ο επιλογέας των actions, το γνωστό Rondel, σύστημα που χρησιμοποιεί ο σχεδιαστής του παιχνιδιού σε όλα τα παιχνίδια του.


Ανάλογα των αριθμό των παικτών, το παιχνίδι ξεκινάει με τους παίκτες να έχουν κάποια χρήματα και κάποια ομόλογα στην κατοχή τους. Υπάρχει και ένας εναλλακτικός τρόπος εκκίνησης με μια διαδικασία πλειστηριασμού προς τα ομόλογα των κρατών η οποία συνίσταται για έμπειρους παίκτες. Εν αντιθέσει με τα άλλα παιχνίδια, οι παίκτες δεν παίζουν με κάποιο χρώμα ούτε παίζουν με τη σειρά. Τα κράτη είναι αυτά που παίζουν με σειρά κι ο εκάστοτε παίκτης που ελέγχει το κράτος δρα για λογαριασμό του. Ένας παίκτης ελέγχει ένα κράτος όταν έχει επενδύσει τα περισσότερα χρήματα στο κράτος αυτό.

Το Rondel

Όταν έρχεται η σειρά ενός κράτους πρέπει να επιλέξει μια ενέργεια στο Rondel. Έχει να επιλέξει απ’ τα εξής: Factory: χτίσιμο εργοστασίου, Production: δημιουργία στρατού, Import: αγορά στρατού, Maneuver: κίνηση στρατού, Investor: Επένδυση σε νέο ομόλογο, Taxation: λήψη φορολογίας.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο τα κράτη αναπτύσσονται και οι παίκτες σχεδιάζουν τις στρατηγικές τους. Οι πιο σημαντικές ενέργειες του παιχνιδιού θεωρούνται το Investor και Taxation αφού πραγματοποιούν την νέα επένδυση σε ομόλογο κάποιου κράτους και την αύξηση εισοδήματος αντίστοιχα. Οι μάχες μεταξύ των στρατών είναι στοιχείο που δεν λείπει από το παιχνίδι αφού η ισχύς του κάθε κράτους παίζει σημαντικό ρόλο στις επενδυτικές επιλογές των παικτών. Το παιχνίδι τελειώνει όταν ένα κράτος φτάσει τα 25 power points στην μπάρα δύναμης. Οι παίκτες μετράνε τους πόντους νίκης (VPs) και αυτός με τους περισσότερους είναι ο νικητής.

Επίλογος


Πρόκειται για ένα παιχνίδι πολιτικό-οικονομικής φύσης με προσεχτικό σχεδιασμό στρατηγικής έχοντας ελάχιστη έως ανύπαρκτη τύχη. Προσωπικά ως τώρα μου έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι απ’ τα παιχνίδια που με μάγεψαν, το σκεφτόμουν συνεχώς μετά την πρώτη μου παρτίδα, σαν να ήταν ό,τι έψαχνα.

Θετικά

Ωραίο θέμα
Υπέροχα γραφικά
Δυνατότητα διάφορων στρατηγικών
Διαφορετικά outcomes αποτελεσμάτων
Ανατροπές
Βαρύ παιχνίδι
Αρκετό replayability
Μεγάλη διάρκεια παρτίδας

Αρνητικά

Δυσνόητες οδηγίες σε μερικά σημεία
Τα components που σε καμία περίπτωση δεν μοιάζουν με εργοστάσια και στρατοί (ειδικά τα πλοία)
To downtime

Βαθμολογία: 9

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου